C# - WPF APPLICATION CHECKBOX KULLANIMI

Merhabalar, bugün size wpf application'da checkbox kontrolünü göstereceğim. Şimdi, bazılarınız checkbox kontrolünün ne olduğunu bilmeyebilir. Checkbox ile aslında internette çok karşılaşıyoruz, radiobutton'a benzer, farkları ise checkbox'da birden fazla seçimin olmasıdır. Radiobutton'da ise mantık, tek bir seçimdi. 

Bugün basit bir doğru-yanlış programı yapacağız. 


Penceremizi böyle düzenliyoruz. Solda duran 5 nesnenin adı checkbox'dır. Toolbox menüsünden bulabilirsiniz. Yanlarında ise 3 tane label var. 1 buton, 2 tane label var ve içine "DOĞRU" "YANLIŞ" yazdım. Karşısındaki labellar ise doğru ve yanlış sayılarını gösterecek olan labellar.

Düzenlemeleri yaptıktan sonra göster butonumuza çift tıklayıp kod kısmına giriyoruz. 
Kodlarımız;


bu şekilde. Size hemen mantığını anlatacağım.
dogru ve yanlis adında iki tane değişken tanımladım, türleri int yaptım çünkü sayısal bir hesaplama yapacağız. Bir if bloğu açtım ve içerisinde tanıdık bir şeyler var.

(check1.IsChecked == true) IsChecked komutuna aşinasınız çünkü, bunu hatırlarsanız radiobutton'da kullanmıştık. Radiobutton'un tıklanıp tıklanmama durumunu kontrol ediyordu. Burada da aynı işi görüyor, checkbox'ımızın tıklanıp tıklanmamasını kontrol ediyor.
Eğer 1. checkbox'ımıza yani "Küpün hacmi a*a'dır." ifadesine tıklanmışsa (== true) yanlis değişkeni 1 arttırılsın. Peki, neden?

Çünkü ilk ifadem yanlış. Küpün hacmi a*a*a'dır. Kullanıcı ilk ifademe tıklamış ise, onu doğru olarak kabul etmiş demektir. Ama ifade yanlış olduğu için, kullanıcı eğer bu ifadeyi tiklemiş ise yanlışı bir arttırırım. Ama eğer ki yanlış olduğunu bilip tiklememiş ise, else kontrolü ile doğruyu bir arttırırım.

Nedeni ise, yanlış olan bir ifade tıklanmamışsa, kullanıcı bunu doğru olarak kabul etmiş demektir. Bu yüzden doğru 1 arttırılır. Ayrıca yanlış ifade olarak kaydolmuşsa, yanında doğru cevabı yazacak. O yüzden pencerenin düzeninde, checkboxlar'ın yanındaki 3 label bunun içindi. Ama labellar beyaz olduğu için, kullanıcı fark etmeyecek.  

2. ifadeye geçtik. 2. ifademiz doğru, o yüzden eğer tıklanmışsa, kullanıcı bunu doğru kabul etmiş demektir, bu yüzden doğruyu bir arttırıyorum. Ama eğer tıklanmamışsa kullanıcı bu ifadeyi yanlış kabul etmiştir, ama aslında doğru bir ifade olduğundan yanlışı bir arttırıyorum.
Mantığı bu şekilde.

Bu şekilde kodlar devam ediyor, en sonunda ise doğruların gösterileceği label'ın içine doğru sayısını gönderdim, yanlışları ise yanlislabel'in içine attım. Tostring ile string türüne çevirdim, çünkü label int değerler kabul etmez. Label'ın içine atma komutu hatırlarsanız "content" idi.



Gördüğünüz gibi, ilk ifade yanlış, 2. ifade doğru ama tıklanmadığı için yanlış olarak sayıldı, 3. ifade yanlış ama kullanıcı tıklamadı ve doğru olarak sayıldı, 4. ifade yanlış, sonuncu ifade ise doğru ama tıklanmadığı için programımız yanlış saydı ve toplamda 4 yanlış 1 doğrumuz oldu. 
Böylece programımız sonlandı.

Radiobutton ile hemen hemen aynı mantık, birkaç noktası var ve bunları bilirsek programı çözebiliriz. Farklı programlar yapıp kendinizi geliştirebilirsiniz. 

Kod dolu günler diliyorum.:)

Bu blogdaki popüler yayınlar

VB.NET'TE VERİTABANI İŞLEMLERİ

C# - WPF APPLICATION - LISTBOX KULLANIMI

VB.NET'TE VERİTABANINA KAYIT EKLEME İŞLEMİ